Novosti

Ususret školi u novonastalim okolnostima

Polazak u školu važan je događaj kako za dijete tako i za obitelj. Dijete ulazi u svijet koji sa sobom nosi određene odgovornosti, drugačiji ritam i organizaciju dana. Njegov rad se vrednuje, očekuje se određena razina samostalnosti. Treba se prilagoditi novoj sredini, vršnjacima, odraslim osobama i stalnim obvezama. Škola postavlja pred djecu određene zahtjeve koje trebaju savladati kroz školsko učenje. Kako bi dijete moglo udovoljiti novim zahtjevima, ono treba biti psihofizički zrelo za polazak u školu. Spremnost za školu odnosi

Opširnije...

Nastava na daljinu iz perspektive roditelja

Prošlo je već sedam tjedana kako su zbog širenja koronavirusa  sve obrazovne ustanove zatvorene i nastava se odvija na daljinu putem virtualnih učionica. Vrlo je vjerojatno da će učenici viših razreda osnovne škole, srednjoškolci i studenti tako i završiti školsku godinu. Pojavili su se osjećaji straha i neizvjesnosti, a dodatno ih je pojačao potres koji je pogodio Grad Zagreb i okolicu krajem ožujka. Novonastale okolnosti  značajno su promijenile našu svakodnevicu. Naše reakcije na promjene koje su se dogodile su različite.

Opširnije...

Što je usamljenost?

Često se brkaju pojmovi samoće i usamljenosti, iako ti pojmovi nemaju jednako značenje.  Ljudi koji žive sami ne moraju biti usamljeni. Oni mogu (ili ne moraju!)  imati bogat društveni život i mogu se osjećati ispunjeno i dobro u vlastitoj koži. S druge strane,  oni koji žive s obitelji se mogu itekako osjećati usamljeno. Svi ponekad tražimo samoću jer nam je ona potrebna. Samoća nam ponekad treba da razbistrimo misli, da „porazgovaramo“ sa sobom ili da naprosto budemo sami sa sobom.

Opširnije...

Djeca s deficitom pažnje/hiperaktivnosti (adhd) u vrijeme pandemije virusa COVID-19 – preporuke za roditelje

  Deficit pažnje/hiperaktivnost (ADHD) je razvojni poremećaj samokontrole kod kojeg su dominantni problemi s nedostatkom pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti. Simptomi nepažnje kod djece su: ne usmjeravaju pažnju na detalje ili čine nemarne  pogreške  u školskom uratku i/ ili drugim aktivnostima, imaju teškoće s održavanjem pažnje pri obavljanju zadatka ili u igri, čini se da ne slušaju i kad im se izravno obraća, često ne prate upute i ne dovršavaju školski uradak, imaju teškoća s organiziranjem zadataka i aktivnosti, izbjegavaju, ne

Opširnije...

Kako pomoći adolescentima da uspješno prebrode izolaciju

  Adolescencija je razvojno razdoblje između djetinjstva i preuzimanja odraslih uloga i odgovornosti koje traje od 11. do 20. godine. Adolescenti doživljavaju puno promjena na emocionalnom, socijalnom, kognitivnom i tjelesnom planu. Mijenja se i njihov odnos s roditeljima – emocionalno se distanciraju, traže manju kontrolu, a veću autonomiju i ravnopravnost odnosa što dovodi do češćih konflikata. Adolescenti su usmjereni na sebe i svoje potrebe, uvjereni su da su neranjivi, da su svima u centru pozornosti , a u toj fazi

Opširnije...

Čitajmo djeci #OSTANIDOMA

 Ovi dani ostanka kod kuće idealna su prilika za čitanje. Čitanje od rođenja važno je za kognitivni, socijalni i emotivni razvoj djeteta, za razvoj govornih vještina i djetetovog rječnika. Za vrijeme čitanja  roditelj i dijete se dodatno povezuju, a razvija se i ljubav prema knjizi. Mlađoj djeci potrebno je čitati slikovnice s malo teksta i s više slika koje mogu povezivati s onim što vide u svojoj okolini. Kasnije je potrebno čitati duže tekstove kako bi na taj način poticali

Opširnije...
Facebook