Iako neki pojedinci tvrde da na njih reklama ne utječe, istraživanja su pokazala da one imaju utjecaj na svakoga od nas. Djeluju na nesvjesnoj razini, čak i više na one pojedince koji su manje svjesni njihovog utjecaja.
Kada se prisjetimo nekih reklama, možemo vidjeti da se u njima povezuju ugoda s proizvodom koji bismo „trebali“ kupiti. Nije slučajno da se u reklamama pojavljuju lijepi i mladi ljudi – jer se mladost, ljepota, sreća, zdravlje prodaju i tako ih se veže uz određeni proizvod. Reklame diraju u naše najintimnije emocije, pa se tako „udara“ na stid – sjetimo se poruke „nemojte da vas miris obilježi“ u reklami za dezodorans. Neke druge reklame idu na naš osjećaj sigurnosti, tako se reklamiraju i prodaju police osiguravajućih društava, automobili, proizvodi za zdravlje.
Zanimljivo je da se u posljednje vrijeme reklame češće obraćaju djeci i mladima, budući da oni nemaju kritički odmak u odnosu na njih. Oni su naivni, a roditelji su posebno slabi na vlastitu djecu. Sve to se u obilato iskorištava, a u svijetu djece i mladih još uvijek ima „mjesta“ za plasiranje novih proizvoda poput parfema za djecu i sl.
Uloga roditelja je da vode računa o tome da svoju djecu pokušaju što više sačuvati od agresivnog utjecaja reklama, jer djeca nemaju uvid u realitet i reklame ih vrlo lako izmanipuliraju.
Sanda Puljiz, prof.psihologije