Od početka rada Centra osmišljeni su različiti programi koji su nastali zahvaljujući znanju, kreativnosti i trudu naših zaposlenica i vanjskih suradnika.
Broj programa i sadržaji koje Centar nudi pokrivaju širok raspon potreba građana Velike Gorice. Nude se različiti oblici pomoći i podrške djeci, mladima i njihovim obiteljima te stručnjacima. Centar svoj rad temelji na procjeni potreba lokalne zajednice i ponudom svojih programa učinkovito odgovara na njih, a svi programi su autentični. Vodimo računa o tome da naš rad bude transparentan, što pokazuju razne promotivne aktivnosti Centra u lokalnoj zajednici i šire, te suradnja s relevantnim institucijama i udrugama u lokalnoj zajednici, kao i sa Sveučilištem u Zagrebu. Usto se ulaže u stalan razvoj i održanje kvalitete rada, što je vidljivo u brojnim i raznolikim programima, a radi se i znanstvena evaluacija rada.
Programi za roditelje
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Baby igra | roditeljima djece u dobi od 9 mjeseci do 2 godine | razvoj senzomotornog razvoja djece, kvalitetno zajedničko provođenje vremena, osnaživanje komunikacije roditelja s djecom | Listopad/studeni |
Tematska predavanja i tribine za roditelje |
roditeljima |
predavanja stručnjaka o temama koje zanimaju roditelje | tijekom cijele godine |
Roditeljstvo na drugačiji način | roditeljima | razvijanje kvalitetnije komunikacije i odnosa između roditelja i djece te unapređivanje roditeljskih vještina | Listopad/studeni |
Tečaj za buduće roditelje | budućim roditeljima | priprema trudnica i njihovih partnera za porod i za dolazak bebe u obitelj | prema dogovoru |
Predškolci
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Igraonica za predškolce | djeci od navršene 3 godine do polaska u školu | razvoj socijalnih vještina, stjecanje novih znanja i vještina | rujan/listopad |
Kutići za igru | predškolcima u dobi od 5 do 6 godina; u radionice su povremeno uključeni i roditelji | razvoj socijalnih vještina, poticanje samostalnosti, prepoznavanje i izražavanje emocija | rujan/listopad |
Grupa za buduće prvašiće | djeci pred polazak u školu | priprema za polazak u školu | svibanj |
Slovkići | djeci pred polazak u školu s govorno-jezičnim poremećajima | rad na govorno- jezičnim poremećajima | rujan/listopad |
Osnovnoškolci
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Topli kutak | učenicima 1. i 2. razreda OŠ koji nisu uključeni u dnevni boravak | prije i poslije škole djeca u grupi uče, pišu zadaće, razvijaju socijalne vještine, igraju se, crtaju… | rujan/listopad |
Psihodrama za djecu i mlade | osnovnoškolcima | jačanje vlastitih snaga za suočavanje sa svakodnevnim teškoćama | rujan/listopad |
Znam drugačije | osnovnoškolcima | iskustveno učenje o sebi i drugima, razvoj samopouz danja i suradničkog odnosa u grupi | listopad |
Učionica | učenicima od 3. do 5. razreda OŠ | pomoć u učenju s individualiziranim pristupom | rujan/listopad |
Neke nove fore o učenju | uosnovnoškolcima od 6. do 8. razreda i srednjoškolcima | upoznavanje s metodama i tehnikama učenja, postizanje boljeg uspjeha u školi, razvoj samopouzdanja | veljača |
Likovna grupa | osnovnoškolcima od 1. do 8. razreda | učenje likovnih tehnika i kreativno izražavanje | listopad ili lipanj |
Proljetni i Zimski kutak | osnovnoškolcima od 1. do 4. razreda | strukturirano provođenje slobodnog vremena tijekom proljetnih i zimskih praznika | u vrijeme proljetnih odnosno zimskih učeničkih praznika |
Preživjeti peti | učenicima 5. razreda | prilagodba na zahtjeve predmetne nastave i razvoj socijalnih vještina | listopad/studeni |
Sigurno u srednju | učenicima 7. i 8. razreda OŠ | priprema za srednju školu i razvoj socijalnih vještina | listopad/studeni |
Ljetna igraonica | osnovnoškolcima od 1. do 4. razreda | strukturiranje slobodnog vremena | lipanj/srpanj |
Hokus pokus | osnovnoškolcima od 1. do 4. razreda | razvijanje istraživačke znatiželje i zaključivanja na temelju pokusa | lipanj/srpanj |
Dramska grupa | osnovnoškolcima od 1. do 4. razreda | poticanje i razvoj kreativnosti kroz samostalno osmišljavanje predstava | lipanj/srpanj |
Hobby art | osnovnoškolcima od 5. do 8. razreda | razvijanje kreativnosti i usvajanje novih kreativnih tehnika | lipanj/srpanj |
Igre na otvorenom | osnovnoškolcima od 3. do 8. razreda | usavršavanje elementarnih motoričkih znanja i razvoj navika za aktivnim provođenjem slobodnog vremena | lipanj/srpanj |
Sigurno u srednju | učenicima koji pohađaju 8. razred OŠ | osvještavanje i pomoć pri izboru srednje škole | listopad/studeni |
Mali inženjeri | osnovnoškolcima od 1. do 3. razreda | razvijanje istraživačke znatiželje i zaključivanja na temelju proučavanja prirode | lipanj/srpanj |
Srednjoškolci
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Tribine za mlade | srednjoškolcima i općenito mladima | tribine o temama koje zanimaju mlade | u dogovoru sa stručnim suradnicima srednjih škola |
Savjetovanje
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Individualna savjetovanja | djeci, roditeljima, mladima, odraslima | promjena stavova i ponašanja, rad na odnosima, razvoj vještina za kvalitetniji život i uspješno savladavanje problema na koje nailaze | tijekom cijele godine |
Rad s obiteljima | obiteljima | promjena stavova i ponašanja, rad na odnosima, razvoj vještina za kvalitetniji život i uspješno savladavanje problema na koje nailaze | tijekom cijele godine |
Rad s djecom s govorno – jezičnim teškoćama i teškoćama čitanja pisanja | djeci s govornojezičnim teškoćama i teškoćama čitanja i pisanja i njihovim roditeljima | individualni rad s djecom i s njihovim roditeljima | tijekom cijele godine |
Rad s djecom s dijagnosticiranim specifičnim teškoćama u učenju | djeci s dijagnosticiranim specifičnim teškoćama u učenju | individualni rad s djecom i s njihovim roditeljima | tijekom cijele godine |
Individualni rad s djecom kojoj je dijagnosticiran ADHD sindrom | djeci s dijagnozom ADHD sindroma | individualni rad sa djecom | tijekom cijele godine |
Za stručnjake
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Radionica o radionici | studentima i svima koji žele volontirati u Centru | učenje o osnovnim oblicima grupnog rada | u skladu s potrebama |
Konzultacije – individualne i grupne | vanjskim suradnicima Centra | razmjena iskustava, pomoć i podrška u radu | – |
Mentorstvo | vanjskim suradnicima Centra, volonterima i studentima srodnih fakulteta na praksi u Centru | vođeni rad volontera i studenata prema nekom od programa koji su osmislile zaposlenice Centra | – |
Tematska predavanja za stručnjake | stručnjacima koji se bave djecom i mladima | usvajanje novih znanja | u skladu s potrebama |
Programi za članove obitelji, odrasle i sve koji žele znati nešto više
Program | Kome je namjenjen | Cilj/Opis programa | Okvirni početak rada |
---|---|---|---|
Obiteljska kreativna radionica | djeci i njihovim roditeljima | djeca i roditelji zajedno provode slobodno vrijeme razvijajući nove vještine i odnos kroz zajednički rad na zadacima | na upit |
Stresite stres | odraslima | prepoznavanje i procjena stresa te zdravije i uspješnije nošenje s njime | ožujak |
Evaluacija rada Centra
Projekt «Planiranje i postavljanje evaluacije rada Centra za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica» započeo je početkom 2005. godine. Vode ga izv.prof.dr.sc. Martina Ferić i izv.prof..dr.sc. Valentina Kranželić s Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta.
U sklopu projekta radi se na evaluaciji Centra i na evaluaciji pojedinih programa koji se provode u Centru. Evaluacija programa odnosi se na sljedeće programe – „Znam drugačije“, „Roditeljstvo na drugačiji način“ i „Grupa za buduće prvašiće“. Kod navedenih programa su razrađeni specifični ciljevi, te su se kreirali upitnici za evaluaciju učinkovitosti programa. Evaluacija programa je u procesu.
Evaluacija Centra ima za cilj dobiti uvid u sliku koju o Centru imaju korisnici i vanjski suradnici Centra i građani Velike Gorice. Također je cilj evaluacije ostvarenje strateških ciljeva za pojedinu godinu.