Novosti

Djeca s deficitom pažnje/hiperaktivnosti (adhd) u vrijeme pandemije virusa COVID-19 – preporuke za roditelje

  Deficit pažnje/hiperaktivnost (ADHD) je razvojni poremećaj samokontrole kod kojeg su dominantni problemi s nedostatkom pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti. Simptomi nepažnje kod djece su: ne usmjeravaju pažnju na detalje ili čine nemarne  pogreške  u školskom uratku i/ ili drugim aktivnostima, imaju teškoće s održavanjem pažnje pri obavljanju zadatka ili u igri, čini se da ne slušaju i kad im se izravno obraća, često ne prate upute i ne dovršavaju školski uradak, imaju teškoća s organiziranjem zadataka i aktivnosti, izbjegavaju, ne

Opširnije...

Kako pomoći adolescentima da uspješno prebrode izolaciju

  Adolescencija je razvojno razdoblje između djetinjstva i preuzimanja odraslih uloga i odgovornosti koje traje od 11. do 20. godine. Adolescenti doživljavaju puno promjena na emocionalnom, socijalnom, kognitivnom i tjelesnom planu. Mijenja se i njihov odnos s roditeljima – emocionalno se distanciraju, traže manju kontrolu, a veću autonomiju i ravnopravnost odnosa što dovodi do češćih konflikata. Adolescenti su usmjereni na sebe i svoje potrebe, uvjereni su da su neranjivi, da su svima u centru pozornosti , a u toj fazi

Opširnije...

Čitajmo djeci #OSTANIDOMA

 Ovi dani ostanka kod kuće idealna su prilika za čitanje. Čitanje od rođenja važno je za kognitivni, socijalni i emotivni razvoj djeteta, za razvoj govornih vještina i djetetovog rječnika. Za vrijeme čitanja  roditelj i dijete se dodatno povezuju, a razvija se i ljubav prema knjizi. Mlađoj djeci potrebno je čitati slikovnice s malo teksta i s više slika koje mogu povezivati s onim što vide u svojoj okolini. Kasnije je potrebno čitati duže tekstove kako bi na taj način poticali

Opširnije...

Igre i aktivnosti djece i roditelja u vrijeme ostanka kod kuće #ostanidoma

Igra je temeljna aktivnost u djetetovu životu. Kroz igru dijete razvija osjećaj sigurnosti, samostalnosti, samokontrole, kompetencije,  razvija vještine na svim područjima razvoja (motoričke, emocionalne, kognitivne, socijalne i govorne vještine) te jača samopouzdanje. Motoričke vještine uključuju jačanje koordinacije pokreta, finu i grubu motoriku i stječu se raznim oblicima motoričke aktivnosti. Kognitivne vještine se uče igrama pretvaranja, uključuju razvoj kritičkog razmišljanja, povezivanja uzroka i posljedica, zaključivanje, poticanje mašte i rješavanje problema. Govorne vještine potiču se u razgovoru djeteta s drugom djecom i odraslima, korištenjem

Opširnije...

Što raditi i kako razgovarati s djecom u vrijeme koronavirusa?

 Prema Konvenciji o pravima djeteta, djeca imaju pravo putem radija, novina, knjiga, računala, TV-a i drugih izvora saznati informacije važne za njihovu dobrobit, a uloga odraslih  je pomoći im u pronalaženju i razumijevanju informacija. Posljednjih dana suočeni smo s velikom količinom informacija o koronavirusu (COVID-19), što  može djelovati zbunjujuće za odraslu osobu, a kod djece također može izazvati osjećaje tjeskobe, straha, uznemirenosti i zabrinutosti. Vrtići i škole su zatvorene, više nema odlazaka na aktivnosti kojima se dijete bavilo u slobodno

Opširnije...

Kako do pravih informacija vezano uz korona virus?

  Prije nekoliko mjeseci u Kini se pojavio koronavirus SARS-CoV-2. Širenje vijesti i informacija o njegovom nastanku, simptomima koje kod ljudi izaziva te mogućnostima liječenja šire se velikom brzinom. Mogli bismo reći da je trenutačna situacija takva da je to aktualna vijest u svim medijima i na društvenim mrežama. U velikoj količini informacija kojima smo svakodnevno “bombardirani”, teško je razlučiti koje su ispravne, a koje nam daju pogrešne podatke. Panika i strah od moguće zaraze, masovna kupovina namirnica, zaštitnih maski

Opširnije...
Facebook