Novosti

Kako se suočiti sa strahom od (mogućeg) rata?

Članak napisala: Sanda Puljiz Vidović, prof. psihologije, ravnateljica Centra za djecu mlade i obitelj Velika Gorica   Već nekoliko godina suočeni smo s kriznim događanjima – pandemija, potresi, ekonomska kriza, a sada i rat u Ukrajini za koji postoji opasnost daljnje eskalacije. Govori se o mogućoj nestašici hrane, vode, energenata, a ekonomske posljedice i poskupljenja su već sada vidljivi. Suočavamo se s velikom neizvjesnošću, nesigurnošću. Nema više onog osjećaja stabilnosti i predvidivosti na koji smo navikli. Sve to je dovoljno

Opširnije...

Djeca, mediji i uloga roditelja

Članak napisala: Sandra Matijević, dipl. defektolog – socijalni pedagog stručna suradnica u Centru za djecu mlade i obitelj Velika Gorica Mnogi svjetski stručnjaci za dječji razvoj smatraju da bi o djeci trebali razmišljati kao o cjelovitim i zasebnim ljudskim bićima. „Djeca u različitim razvojnim razdobljima imaju različite potrebe i interese te uče na različite načine iz različitih medija i materijala“(Kolucki, Lemish, 2015., prema Ciboci, Kanižaj, Labaš 2021.). Ona su aktivni korisnici medija, reagiraju na njih, razmišljaju, osjećaju i iz njih

Opširnije...

Kako se motivirati za učenje?

„Znam da moram učiti, ali baš nemam volje!“ rečenica je koju smo si sigurno puno puta izgovorili. Svima nam je poznata, to znači da u tom trenutku nismo imali motivaciju za učenje. Što znači motivacija? To je poticaj, nešto što nas pokreće, želja i spremnost da se postigne uspjeh te spremnost da se u to uloži potreban trud. Motivacija je ono što nas tjera da započnemo neku aktivnost. Svatko od nas sam može prepoznati kad ima motivaciju za učenje, a

Opširnije...

Što je traumatski događaj (i kako se nositi s njim)?

U posljednje vrijeme građani Hrvatske se suočavaju s događajima koji su drugačiji od svega dosad poznatog. To se posebice odnosi na Zagrepčane, koje je uz posebne mjere ostanka kod kuće zbog pandemije koronavirusa zadesio i snažan potres. Mnogi su ostali bez domova,  mnogima su kuće oštećene i nesigurne za život. Na žalost, jedna djevojčica je izgubila život. Iako većina nije imala veće materijalne štete,  svima nam je poljuljan osjećaj sigurnosti. Traumatski događaj je događaj koji je izvan granica uobičajenog ljudskog

Opširnije...

Razumijevanje pročitanog teksta

Dijete  u kasnijoj predškolskoj dobi ili u prvom razredu osnovne škole obično savlada čitanje na materinskom jeziku, a potom i na stranim jezicima. Rana pismenost uključuje sva znanja i vještine prije formalne poduke: koncept o tisku, interes za tisak, fonološka svjesnost (prepoznavanje, stvaranje i baratanje dijelovima manjim od riječi, prepoznavanje riječi koje se rimuju, rastavljanje na slogove, odvajanje početka riječi od kraja, izdvajanje glasova u riječi), glasovno stapanje, glasovna raščlamba, razvoj slušne i govorne percepcije, razvoj vidne i prostorne percepcije,

Opširnije...

Ususret školi u novonastalim okolnostima

Polazak u školu važan je događaj kako za dijete tako i za obitelj. Dijete ulazi u svijet koji sa sobom nosi određene odgovornosti, drugačiji ritam i organizaciju dana. Njegov rad se vrednuje, očekuje se određena razina samostalnosti. Treba se prilagoditi novoj sredini, vršnjacima, odraslim osobama i stalnim obvezama. Škola postavlja pred djecu određene zahtjeve koje trebaju savladati kroz školsko učenje. Kako bi dijete moglo udovoljiti novim zahtjevima, ono treba biti psihofizički zrelo za polazak u školu. Spremnost za školu odnosi

Opširnije...
Facebook